Čtyřiadvacátý listopad tohoto roku si nejspíš navždy bude pamatovat šéf prestižního seriálu Formule 1 Bernie Ecclestone. Osmdesátiletého muže si totiž při jeho cestě z londýnské kanceláře vytipovala čtveřice výtečníků, kteří mu během chvilky uštědřili pár dobře mířených ran a kopanců a okradli jej. Ecclestone uvedl, že přišel o šperky v ceně asi šesti milionů korun.
Ptáte-li se teď, co taková zpráva dělá tady na ChronoManii, odpověď je jednoduchá: mezi šperky, které Berniemu kvarteto recidivistů ukradlo, totiž byly také hodinky. Konkrétně luxusní časomíra Hublot. Šéf společnosti pak spolu s prezidentem F1 celé nešťastné události dokázali docela vtipně využít, ale pěkně popořádku…
Z policejní zprávy vyplývá, že po útoku povedené čtveřice musel být Ecclestone ošetřen v nemocnici pro tržné rány a podlitiny na hlavě. Po útočnících police pátrá, přímá obvinění zatím nepadla.
V době útoku, ke kterému došlo okolo půl jedenácté, byl Ecclestone v doprovodu své brazilské přítelkyně Fabiany Flosi. Ironií osudu je, že si jen několik dnů před přepadením stěžoval na nedostatek policejních hlídek v temných uličkách britské metropole. Kanceláře společnosti, u které k přepadání došlo, jsou totiž situovány jen kousek od rušné ulice Oxford Street a právě v této oblasti se lidé stávají oběťmi loupežných přepadení neobvykle často.
V souvislosti se světem rychlých kol Formule 1 to není jediný případ poslední doby. Jen o dva týdny dříve totiž jen o pověstný chlup unikl přepadení pilot Jenson Button v brazilském Sao Paulu. Při cestě z nepříliš povedeného závodu totiž musel v dopravní špičce jeho vůz řízený policejním důstojníkem zastavit na semaforech, když tu najednou vůz obstoupila skupinka ozbrojenců. Cvičený řidič ale situaci zvládl dokonale a obrněný vůz, které týmy pro své piloty většinou najímají, z inkriminovaného místa dokázal rychle vyvézt.
„Když jsem jeho zprávu obdržel, pomyslel jsem si: tak tenhle chlapík má opravdu kuráž,“ řekl Biver pro AP.
Všechno zlé je k něčemu dobré
Miliardář Bernie Ecclestone dal přes nedávnou nepříjemnou zkušenost najevo svůj smysl pro humor a spolu s šéfem značky Hublot dokázal svou monokly ozdobenou tvář náležitě prodat.
Potlučená tvář prezidenta F1 s až černě zbarvenou modřinou okolo pravého oka a několika šrámy se tak stala ústředním motivem nové reklamní kampaně značky Hublot. Použitá fotografie bez předchozích úprav je přitom dílem samotného Ecclestona, který ji pořídil pomocí svého telefonu.
Ecclestone šéfa Hublot J.C.Bivera dle tiskové agentury AP kontaktoval se slovy: „Prosím, použijte to jako reklamní kampaň. Chci všem dokázat svou statečnost. Ať vidí, že mě to nezlomilo.“
„Když jsem jeho zprávu obdržel, pomyslel jsem si: tak tenhle chlapík má opravdu kuráž,“ řekl Biver pro AP. A doplnil, že Ecclestone coby jeho blízký přítel ukázal svůj britský smysl pro humor.
Hlavní slogan nové reklamy zní: „Podívejte se, co vše jsou lidé schopni udělat pro Hublot.“ Reklama zároveň ubezpečuje, že Hublot tvrdě odsuzuje jakékoli formy násilí a rasismu. Není třeba připomínat, že právě tento hodinář je oficiálním dodavatel časomíry pro závody F1.
Kdo by snad myslel, že díky této reklamě účty šéfa F1 zase budou malinko tučnější, byl by na omylu. Ecclestone totiž celou reklamní kampaň včetně své fotky navrhl bez nároku na odměnu.
„Tato reklama je také našim protestem vůči stále častějším případům násilím, kterého jsme dnes a denně svědky. Dříve by se něco podobného mohlo stát leda v Brazílii nebo v zemích Latinské Ameriky. A dnes? Přijedete do Londýna či Paříže nebo jinam a může vás potkat totéž,“ dodává J.C.Biver. Reklamní kampaň běžela na formátu novin Financial Times v průběhu tří dnů.
Zdroj: AP, USAToday, Hublot