Tržby Swatch Group v roce 2011 přesáhly 7 miliard franků

Vedení Swatch group bylo již v polovině roku 2011 s finančními výsledky navýsost spokojeno, hrubé příjmy koncernu za prvních šest měsíců se totiž vůbec poprvé přehouply přes hranici 3 miliard franků. Druhý semestr byl ještě o zhruba třetinu silnější a celkové příjmy překonaly hranici 7 mld. franků.

Navzdory celosvětově ne zrovna přívětivému ekonomickému klimatu tak Swatch Group hlásí meziroční nárůst hrubých tržeb o 21,7 %. Pokud záběr koncernu zúžíme pouze na hodinářské a šperkařské značky, mluvíme o více než 26% nárůstu, dvojciferný růst si údajně připsaly téměř všechny značky v tomto segmentu.

Celkové prodeje segmentu hodinek a šperků se za uplynulý rok zastavili na 6,312 mld. franků. Velké sousto přitom "ukousla" Čína spolu s dalšími důležitými asijskými trhy, přesto byl však růst zaznamenán ve všech sledovaných regionech i cenových hladinách zboží.

Největší prodejce hodinek vůbec ale také v uplynulém roce doplatil na nadhodnocený švýcarský frank vzhledem k euru i americkému dolaru s negativním dopadem ve výši 696 mil. franků. Navzdory tomu se však tržby v domácí měně oproti rovněž úspěšnému roku 2010 zvedly o bezmála 11 %.

Tržby koncernu Swatch za rok 2011

Představitelé koncernu jsou přesvědčeni, že se na hospodářských výsledcích pozitivně promítly vložené investice do maloobchodní činnosti a dobře fungující marketing jednotlivých značek skupiny.

Výborně si vedl také výrobní segment koncernu, do kterého se řadí společnosti produkující hodinové strojky i jednotlivé díly, tedy jmenovitě ETA, Nivarox, Valdar, Frédéric Piguet a podobně. Celkové hrubé tržby se meziročně zvýšily o 32,6 % a přehouply se přes hranici 2 mld. franků (2,015 mld.), což lze označit za enormní nárůst. Navzdory zvýšení výrobních kapacit v uplynulém roce je to právě nedostatek některých částí nebo celých strojků, který brání ještě větším prodejům koncernu jako celku.

Divize elektronických systémů (EM Microelectronic, Renata, Micro Crystal,...) naproti tomu naplno pocítila přetrvávající nadhodnocení měny, což se promítlo propadem tržeb v porovnání s rokem 2010 o 16,3 % na 336 milionů franků.

Přesto, že kvůli silnému franku vzniká enormní tlak na marže prodejců, vedení očekává, že i letošní rok bude dalším vydařeným obdobím, očekávají se tak opět vysoké provozní i čisté zisky.

Zdroj: Forbes